חוברות פעילות לילדים וכיצד הן מסייעות ברכישת מיומנויות חשובות

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

החל משנות ה-90' של המאה הקודמת ועד לימינו, ניכר תהליך מתמשך שבו הלך עולמם של ילדים והצטמצם מבחינת עושר הפעילויות והחוויות בהן הם מתנסים. העלייה בשימוש בטכנולוגיות והירידה ביציאה מן הבית ובמשחק בחוץ מנעו מילדינו אינטראקציות פנים-אל-פנים והתנסויות שהן קריטיות לפיתוח כלים להתמודדות עם אתגרי החיים השונים. אנו יודעים היום שלתהליך זה השפעות מרחיקות לכת על פיתוח כישורים ומיומנויות אצל ילדים, ושמחיריו עלולים להיות כבדים בעתיד. כמובן שלא ניתן לחלוטין למנוע את המגמה, אך אמצעים פשוטים כמו חוברות פעילות לילדים יכולים לסייע מאד בפיתוח מיומנויות וכישורים.

חוברות פעילות לילדים

מדוע חשוב לפתח אצל ילדים מיומנויות וכישורים?

כישורי תקשורת, כישורים חברתיים, מיומנויות מוטוריקה עדינה וגסה, הבנה מתמטית, כישורי שפה וכישורי חיים אינם סתם מילים טרנדיות שהמציאו באקדמיה. אלו כלים המסייעים לכל ילד בחייו כעת ובחייו העתידיים. באמצעותם יוכל הילד לממש את מלוא הפוטנציאל הטמון בו, להגיע רחוק מבחינה מקצועית ולזכות לאיכות חיים טובה ולשביעות רצון מחייו. כישורים הם עמוד השדרה של כל מקצוע. כדי להצליח בחיים, חייב הילד לפתח את המיומנויות הנחוצות לחברה בה הוא חי. מיומנויות וכישורים מסייעים לנו להבין דברים המתרחשים בחיינו ולפעול להשגת מטרותינו. למרבה השמחה, בני אדם, ובמיוחד ילדים, הם מכונות למידה משוכללות הבנויות לפתח מיומנויות וכישורים. 

מהן הדרכים הטובות ביותר ללמד ילדים מיומנויות וכישורי למידה?

ישנן שיטות רבות לפתח מיומנויות למידה אצל ילדים. מכיוון שלכל ילד החוזקות והיכולות שלו, יש להתאים לכל ילד את השיטות הנכונות לו ביותר. רצוי מאד לשלב מגוון טכניקות, עזרים חזותיים ואמצעי המחשה. אך בכל מקרה אנו יודעים כי בני אדם לומדים באופן המיטבי בשתי דרכים עיקריות – חיקוי והתנסות.

חוברות פעילות לילדים ולימוד מיומנויות וכישורים

חוברות פעילות לילדים מספקות לילד את שתי דרכי הלימוד האנושיות העיקריות. תהליך העבודה הנכון בהן מורכב משלושה שלבים, שכל אחד מהם מסייע להשיג מטרה חשובה –

הדגמה –

בשלב זה, אתם ההורים או הסבים יכולים לבצע פעולה בחוברת כדי להדגים לילד כיצד היא אמורה להתבצע. כך יוכל ללמוד באילו כלים עליו להשתמש כדי לבצע את המשימה, מהם שלבי העבודה הנכונים ומהם החוקים והכללים הרלוונטיים. במשימת צביעה, למשל, יוכל הילד לראות כיצד אתם משתמשים בצבעים מסוגים שונים, כיצד אתם מקפידים על סדר עבודה ועל צביעה "בתוך הקווים" וכיצד אתם בוחרים ומחליטים החלטות שונות במהלך העבודה. דרך הלמידה כאן היא באמצעות חיקוי.

אימון –

בשלב זה תוכלו להמשיך וללוות את הילד, אך כעת הוא זה שיבצע את המשימה. תוך כדי ביצוע המשימה תוכלו לעזור לו, להדריך אותו ולשאול אותו שאלות לגבי ההחלטות שהוא מקבל ואופן עבודתו כדי לפתח את מוחו לחשוב בסדר ובאופן הנכון כאשר הוא מבצע משימות מסוג זה. בשלב זה חשוב מאד לא לבטל החלטות והעדפות של הילד ולא להפסיק או להתערב בפעולה שבחר לבצע, גם אם אינן מתאימות או אידיאליות. זאת מכיוון שמטרת השלב הנ"ל היא ההתנסות עצמה. ככל שהילד יתנסה פעמים ושעות רבות יותר בכל סוג משימה, כך ילמד בעצמו וישכלל את יכולתו לבצע אותה באופן טוב יותר. כאשר ירכוש את המיומנויות והכישורים הנדרשים, לא יצטרך עוד את שלב ההדגמה ואת הליווי שלכם. דרך הלמידה כאן היא באמצעות התנסות כמובן.

משוב ועידוד –

בשלב זה יש לספק עידוד ומשוב לילד לאחר ביצוע המשימה. אל תבקרו את הילד אלא תנו משוב בונה כדי שיוכל להשתפר בניסיון הבא שלו במיומנות. וודאו שהילד מרגיש סיפוק ותחושת הצלחה על עצם למידת משהו חדש. הדבר מסייע לחיזוק הלמידה ומגביר את הסיכוי שירצה לחוות חוויות חיוביות דומות בעתיד. 

חוברות עבודה לילדים מספקות הזדמנות לילד "לצאת מהמסך" ולהתנסות במגוון חדש ושונה של פעילויות כגון צביעה, פתרון תרגילים, משחקי חשיבה, שעשועים מילוליים, ועוד. כל התנסות כזו, בעבודה משותפת איתכם על פי השלבים שתיארנו, מפתחת אצל הילד מיומנויות וכישורים שישרתו אותו היטב בהמשך חייו, יעשירו את עולמו ויוכיחו לו כי ניתן לבלות שעות נעימות גם מחוץ לטלפון, למחשב או לטלוויזיה. 

באתר שלנו תמצאו מגוון ענק של חוברות פעילות לילדים לכל גיל שתוכלו להזמין בקלות עד הבית.

רוצים להתייעץ איתנו? השאירו את פרטיכם כאן ונחזור אליכם בהקדם.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותכם