חוברות לימוד אנגלית – כיצד להשתמש בהן באופן המיטבי?

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
חוברות לימוד אנגלית

חוברות לימוד אנגלית יכולות להיות כלי נהדר לתמיכה בלימודי האנגלית של ילדכם בבית הספר, להעשרה והעמקת הידע בשפה, וכן – גם לכיף והנאה. איך להשתמש בהן כדי למקסם את הלמידה והחוויה? הנה הטיפים של המומחים שלנו בנושא:

כהורים (או סבים וסבתות), רובנו מחפשים דרכים לסייע לילדינו ונכדינו לרכוש ידע בשפה האנגלית ולשפר את כישוריהם בשפה החשובה כל כך לעתידם. חוברות לימוד או חוברות עבודה באנגלית מספקות מגוון פעילויות התומכות בבניית אוצר המילים של הילד, בהבנת הנקרא, ברכישת והבנת כללי דקדוק ותחביר, ועוד. בשימוש נכון, הן יכולות לעשות את ההבדל בין ילד שמפחד ונרתע מלימוד אנגלית לילד הרואה בלמידת השפה עניין מהנה ומאתגר.

סודות השימוש הנכון בחוברות לימוד אנגלית

בחרו את החוברות המתאימות ביותר לגיל הילד ורמת הידע שלו

חשוב לבחור חוברת שתאתגר את הילד אך לא "תשבור" אותו. לכן כדאי לבדוק את רמת הידע שלו לפני רכישת החוברת, ואז להתאים לו חוברת שהיא באותה רמת הידע או מעט מעליה. כך יוכל הילד לחוות חוויות הצלחה בפעילויות שבחוברת, להרגיש עניין ואתגר, מבלי להתייאש מרמת הקושי. בהדרגה ניתן יהיה להעלות את רמת החוברות כדי להמשיך ולאתגר אותו ולהעשיר את הידע שלו בשפה.

בחרו חוברות מגוונות ואיכותיות

חוברת לימוד אנגלית טובה צריכה להציע מגוון רחב של פעילויות, כגון שעשועים, סיפורים, צביעה, תרגול כתיבת אותיות ומילים, התאמה, השוואה, ועוד. זאת כדי לשפר את כל מיומנויות השפה הנדרשות כדי לרכוש שפה זרה – הבנת הנקרא, דקדוק, כתיבה, וכו'. חוברת איכותית תהיה עשירה ומעניינת, וכל הפעילויות בה יתאימו לגילאי היעד. אסור שיופיעו בה טעויות וחשוב שתופק על ידי אנשי מקצוע מומחים ומנוסים בתחום לימוד האנגלית.

צרו אווירה רגועה ונעימה

הגדירו יעדים ברי השגה ועקבו אחריהם

אל תפעילו לחץ מיותר על הילד בזמן העבודה בחוברת. צרו אווירה נעימה ורגועה – הילד צריך לחוש שהוא מבלה איתכם זמן איכות כיפי ולא מלחיץ. אל תבקרו את הילד אלא למדו והדריכו בסבלנות. חשוב שהילד יאמין שזה לא נורא לעשות טעויות – זהו חלק מתהליך הלמידה ולכן דבר חיובי ולא שלילי. אפשר להפעיל מוסיקה ברקע, ואפילו טלוויזיה אם הילד מבקש – אנחנו לא בבית הספר, אלא בשעת משחק והנאה.

יחד עם הילד, חשבו מה תרצו להשיג מן החוברת. תוכלו, למשל, להחליט שהילד ילמד לומר את שמות האותיות או את צליליהן, את המספרים מ-0-10, את שמות הצבעים, או שידע לזהות שמות בעלי חיים כאשר הם מופיעים בחוברת. בדקו יחד מה הילד מצליח לעשות לפני העבודה, ומה לאחריה, כדי שתוכלו להדגים לו עד כמה התקדם. חשוב שהיעדים שתקבעו יהיו הגיוניים ומציאותיים, מתאימים לגיל וליכולות הקיימות של הילד כדי שלא יצרו תסכול ואכזבה בהמשך.

ספקו משוב לעיתים תכופות

בדיקה תכופה של עבודתו של הילד ומשובים חיוביים בונים יכולים לעזור לילד להבין את תהליך ההתקדמות שלו ולמקד את מאמציו בתחומים הזקוקים לשיפור. הקפידו להדגיש את הדברים החיוביים בעבודתו, את נקודות החוזק שלו ואת תחומי הצמיחה והשיפור. הציעו הצעות לעבודה נוספת או לפעולות נוספות שיכולות לסייע, כגון פנייה למילון או לאינטרנט לחיפוש, הוספת מילים או ציורים, וכד'. אל תשכחו לשבח את הילד על כל הצלחה ועל כל התמדה ומאמץ מצדו.

הפכו את הלימוד לכיף

הפכו את הלמידה לאינטראקטיבית על ידי עידוד הילד לשתף אתכם ואולי אף גורמים נוספים כמו מורה או סב בתוצאות העבודה. שקלו להוסיף משאבים נוספים להשלמת לימוד נושאי החוברת, כגון סרטוני וידאו, שמיעה, שירה או דקלום של שירים רלוונטיים, צפייה בתוכניות, משחקים לימודיים בנושא, ועוד. כך תוכלו להפיח חיים בשפה ולספק חוויית למידה מרתקת ומהנה יותר.

התמדה ותרגול, תרגול, תרגול

תרגול קבוע הוא המפתח לשיפור מיומנויות שפה זרה. עודדו את הילד להשתמש בשפה במצבים בחיים האמיתיים, כגון שאילת שאלות באנגלית או דיבור עם חברים ובני משפחה דוברי אנגלית. חזרות חשובות מאד לרכישת שפה, ולכן אל תירתעו מאספקה קבועה של חוברות לימוד כדי שהילד יוכל להתאמן ולחזור גם על נושאים שכבר למד עד להטמעתם והפנמתם באופן מלא.

לסיכום, שימוש נכון וחכם במילוי חוברות לימוד אנגלית הוא חלק מאסטרטגיה שלמה של לימוד השפה, המשלבת מגוון פעילויות, משאבים והזדמנויות לתרגול. על ידי הפיכת התהליך למהנה, אינטראקטיבי ומשמעותי ואספקת אווירה תומכת ורגועה, תוכלו לעזור לילדכם להתקדם בבטחה לקראת השגת המטרות שלו ושלכם.

יצא לכם כבר להכיר את חוברות אנגליתון שלנו? תוכלו להזמין את החוברות האיכותיות של דולב הוצאה לאור עד הבית בקלות ובמהירות, וליהנות משלל פעילויות מהנות ללימוד אנגלית עבור ילדכם או נכדכם.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותכם