מנדלות לילדים – כל היתרונות וטיפים להורים

שתפו ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
מנדלות לילדים

מנדלות לילדים הן דרך מצויינת לסייע להם לשפר מיומנויות חשיבה, ריכוז, יכולות ואפילו מצב רוח. כיצד הן מועילות ואיך ניתן לעזור לילד להתחיל? קראו את המדריך שלנו בנושא:

מהן מנדלות?

בשנים האחרונות הפכו מנדלות וצביעתן לעיסוק פופולרי מאד בשעות הפנאי אצל ילדים ומבוגרים כאחד. אך מהן בכלל המנדלות ומה מקורן?

מנדלה היא שרטוט גיאומטרי סימטרי ובעל חזרתיות צורנית שמקורו בתרבות הבודהיסטית וההינדית. בתרבויות אלה, מנדלות משמשות לעתים קרובות ככלי עזר במדיטציה וניתן ליצור אותן באמצעות מגוון כלים, כגון רישום, צביעה או ציור בחול. המנדלות לרוב עגולות בצורתן ומחולקות לארבעה רבעים, כאשר כל רבע מייצג אחד מארבעת כיווני הרוח – צפון, דרום, מזרח ומערב. מרכז המנדלה נתפס לעתים קרובות כנקודה של אחדות ושלמות המייצגת את העצמי או את היקום. מנדלות יכולות להיווצר לשימוש אישי או כחלק ממסורת רוחנית או תרבותית. אנשים רבים מוצאים כי יצירה או צביעה של מנדלות יכולה להיות פעילות מרגיעה ומדיטטיבית.

מדוע הפכה צביעת מנדלות לפופולרית כל כך בשנים האחרונות?

ישנן מספר סיבות מדוע ציור וצביעת מנדלות הפכו לנפוצים ואהובים כל כך על אנשים רבים בשנים האחרונות. סיבה עיקרית היא המודעות הגוברת לצורך בהתייחסות לצרכים הרגשיים והנפשיים של בני האדם, ביתר שאת בעקבות משבר הקורונה. בעשור האחרון עלתה גם המודעות ליתרונות של תרגול שיטות מיינדפולנס ומדיטציה להרגעה, מיקוד, שיפור מצב רוח ורווחה נפשית. מנדלות משמשות כצורה של מדיטציה. תהליך של יצירה או צביעה של מנדלה יכול לעזור למקד את המוח ולקדם הרפיה. בנוסף, עליית הפופולריות של ספרי צביעה למבוגרים, הכוללים לעתים קרובות מנדלות, תרמה אף היא לפופולריות הגוברת שלהן. מנדלות צברו פופולריות גם בשל האספקט האסתטי שלהן. אנשים רבים מוצאים את התבניות הגיאומטריות והסימטריה של מנדלות כמושכות מבחינה חזותית ומהנות לצפייה.

כשמדובר בילדים, הצורך במציאת פתרונות לשיפור יכולת קשב וריכוז הביא הורים רבים לנסות להציע לילדיהם ציור וצביעת מנדלות. ילדים בכל העולם התאהבו אף הם בתחביב המועיל, וצביעת מנדלות לילדים הפכה לפעילות פנאי אהובה גם בקרבם, בכל הגילאים.

מהן היתרונות הנוספים של צביעת מנדלות לילדים?

הפחתת מתח וחרדה: יצירה או צביעה של מנדלה יכולה להיות פעילות המסייעת להפחית מתח וחרדה, לסלק מחשבות טורדניות מציקות, וכד'.

קידום יצירתיות וביטוי עצמי: מנדלות יכולות לשמש כצורה של ביטוי אמנותי – הן מאפשרות לילדים לפתח את היצירתיות ואת יכולת הביטוי העצמי שלהם.

הגברת המודעות העצמית והקבלה העצמית: עבודה עם מנדלות יכולה לעזור לילדים לחקור את המחשבות והרגשות הפנימיים שלהם, מה שמוביל להגברת המודעות העצמית והקבלה העצמית.

תחושת הצלחה וסיפוק: ילד המתקשה בבית הספר וסובל בשל כך מפגיעה בדימוי העצמי שלו יכול לחוות חוויות הצלחה באמצעות צביעת מנדלות שישפרו את הדימוי העצמי שלו ויעודדו את רוחו.

טיפים להורים – איך תעזרו לילדכם להתחיל בצביעת מנדלות?

התחילו עם מנדלות פשוטות: מנדלות יכולות להיות די מורכבות, ולכן חשוב להתחיל עם עיצובים פשוטים שקל לילדכם לעבוד איתם. זה יעזור להם לחוות הצלחה ולהתמלא במוטיבציה להמשיך לצייר וליצור.

השתמשו במנדלה מצוירת מראש: אם ילדכם מתקשה ליצור עיצוב מנדלה משלו, תוכלו לספק לו מנדלה מצוירת מראש לצביעה. כך יתאפשר לו להתמקד בהיבט הצביעה בלבד בתור התחלה.

עודדו יצירתיות: אמנם חשוב לעקוב אחר המבנה הבסיסי של המנדלה, אך חשוב גם לעודד יצירתיות וביטוי עצמי. עודדו את ילדכם להוסיף נגיעות אישיות משלו למנדלה שלו, כגון שימוש בצבעים האהובים עליו או הוספת פרטים משלו.

תוכלו להזמין חוברות מנדלות לילדים ולמבוגרים של דולב הוצאה לאור עד לפתח ביתכם, שיספקו לכם שעות רבות של הנאה ואת כל היתרונות הנוספים של צביעת מנדלות. הקליקו כאן להזמנה – מנדלות לילדים ומבוגרים.  

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותכם